Hydratacja – uwodnienie organizmu

 

Hydratacja czyli uwodnienie organizmu

Wiele osób nie docenia jak ważnym elementem jest odpowiednie uwodnienie organizmu. Odczuwanie pragnienia jest sposobem przekazania nam przez organizm informacji, że już doszło do odwodnienia.

Podstawy

Podczas wykonywania ćwiczeń nasze mięśnie wydzielają ciepło. Aby ochłodzić organizm pocimy się – tracimy wtedy płyny. Co ciekawe strata nawet 2% masy ciała na skutek odwodnienia może mieć poważne konsekwencje dla naszej kondycji i zdrowia.

Odwodnienie powoduje zwiększenie obciążenia naszego serca, płuc i układu krążenia. Konsekwencją są coraz większe trudności w wykonywaniu ćwiczeń.

Przy stracie 4-6% masy ciała na skutek wydzielania płynów nasze możliwości ruchowe mogą pogorszyć się nawet o 30%. Powyżej 6% grozi nam już udar cieplny, śpiączka, utrata świadomości a nawet śmierć.

Organizm na szczęście ma swoje metody aby nas ostrzec – uczucie pragnienia.

 

Czytaj dalej Hydratacja – uwodnienie organizmu

Program komputerowy squash!

Squash – program pomagający w treningu

Jeżeli brakuje Ci pomysłów na ćwiczenia polecam program „The squash coach”.

Można go ściągnąć ze strony http://www.bellingersports.com/ i jest całkowicie darmowy. Zawiera podstawowe informacje dotyczące poprawnego „chwytu” rakiety oraz 204 pomysły na różne ćwiczenia. Interfejs programu jest bardzo toporny, całość sprawia wrażenie czegoś zrobionego na kolanie w domu – nie o to jednak chodzi.

Czytaj dalej Program komputerowy squash!

Patrz na piłkę – czyli co usłyszysz od każdego gracza

Patrz na piłkę …

Patrz na piłkę

Gdybym dostał 1000 zł. za każdym razem gdy to słyszałem byłbym w miarę bogaty 😉 Każdy gracz powie Ci – PATRZ NA PIŁKĘ! Nie powie Ci jednak „jak” patrzeć.

Podczas gry przeciwnik może być przed Tobą, za Tobą lub obok Ciebie.

Sekretem jest znajdowanie się jak najbliżej przeciwnika (oczywiście trzeba dać tej osobie miejsce na wykonanie poprawnego uderzenia). To powoduje, że przeciwnik czuje presję i zastanowi się dwa razy zanim zagra dropa – w końcu jesteś blisko i czekasz. Kiedy przeciwnik jest obok Ciebie lub za Tobą staraj się nie patrzeć bezpośrednio na piłkę. Używaj widzenia peryferyjnego. Odwrócenie głowy może spowodować, że stracisz ułamek sekundy potrzebny na odbiór dobrze zagranego crossa.

W skrócie używaj gałek ocznych zamiast swojej szyi.

Dobrym punktem odniesienia jest linia serwu biegnąca przez kort. Śledź piłkę do tej linii a następnie „zablokuj” wzrok na niej. Resztą niech zajmie się widzenie peryferyjne 😉

Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja kiedy wykonałeś długie uderzenie odbijające się wysoko od ściany. Wtedy trzeba obserwować dokładnie przeciwnika … najlepiej z punktu T .